Sista veckan

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag åker hem till Sverige igen, tills mitt au pair år är slut. Först nu börjar det kännas lite som att jag ska härifrån. Jag menar, jag har inte varit i Sverige på 6 månader det här är mitt hem nu, jag bor i Frankrike. Det känns konstigt att om en vecka kommer jag vakna upp i mitt rum hemma i Sverige, och gå upp till mitt kök och göra frukost. Inga barn. Ingen värdfamilj. Bara jag och min egen familj. Jag är rätt nervös inför att komma hem, nästan lika nervös som jag var för ungefär ett år sen när jag skulle åka hit. Men det känns otroligt skönt.
 
Med en vecka kvar har jag fortfarande de flesta farvälen kvar, de kommer i helgen allihop. Fram tills dess spenderar jag så mycket tid som möjligt för att ha roligt med barnen och ge dem en grym sista vecka med mig. Vilket går lite halvbra då jag ligger med feber och halsont för tillfället. Ska se till att det går över snabbt. 
 
Tittar jag tillbaka är jag nöjd med mitt år, och jag ångrar inte att jag åkte, även om jag under många stunder gjort det. Jag har utvecklats otroligt mycket som person och lärt mig enormt mycket. Och  jag har insett att: jag vill nog ha barn någon gång i framtiden. MEN absolut inte än. 
 
Jag kommer skriva ett mer ingående inlägg med en reflektion tillbaka på mitt år här, men det kommer nog när febern gått ner igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback