Mina vänner

Har nu ett tag tänkt att jag ska göra en liten översikt över de viktigaste personerna som jag lärt känna här nere i Baguetternas land (bra Johanna, du har två veckor kvar och gör det här nu...Men bättre sent än aldrig kanske?)
 
För er som följt min blogg ändå sen början misstänker jag att ni känner igen de flesta jag umgås med och jag orkar inte längre förklara vilka alla är. MEN för er som inte hängt med eller bara är allmänt förvirrade över alla dessa andra himla au pairer, så kommer här en kort sammanfattning av mina vänner här nere. 
 
Annecy-gänget:
 
 
Gemma - En brittisk version av mig. Fast kort, och med en brittisk accent. Träffades för första gången i början av oktober på franskakursen då vi gick på rundvandring i Annecy tillsammans med en annan tjej.
Vi skrattar alltid tillsammans och jag kan omöjligt känna mig ledsen eller nere på något sätt i sällskap med denna människa. Alla stunder vi umgås (även om det blir mer sällan än vad vi vill) är guld värda. Vi är precis lika nördiga Harry Potter och Hungergames fantaster och har båda ett brinnande intresse för musik och sång. Dessutom är vi båda scouter, och är fänglslade av musikaler. Till och med vill vi båda studera inom samma områden. Jag menar- det finns typ inget som är olikt mellan oss, förutom utseende då, och att jag kan åka skidor och prata svenska. 
 
 
Mikaela - Min finska vän och i stort sett den enda av mina vänner som jag kan (om jag vill) prata svenska med. Möttes också i skolan om jag inte minns fel. När jag bodde i min förra familj träffades vi minst en gång i veckan för kaffe eller lunch tillsammans. En sjukt härlig sak med Mikaela är att vi kan hänga utan att riktigt hänga, all tid vi är tillsammans behöver vi inte vara översociala, det är vi båda två så det räcker ändå. Samtalen tar aldrig slut och är alltid givande och kan handla om VAD som helst. En av de personer här som jag pratat mest med om känslor och tankar när jag varit nere, och är oändligt glad att vi hittat varandra. 
Jag, Olivia och Mikaela
 
Olivia- Min föredetta Tyska granne. Vi spenderade sjukt mycket tid tillsammans innan jag bytte familj. Personen som fick utstå allt mitt gnäll och vara mitt bollplank speciellt under skidsemestern då det kaosade ur totalt med min fd värdmamma. Alltid stöttande och en sån där människa som man inte kan låta bli att gilla oavsett vem man är. Övertrevlig och extremt pratglad, vilket har lett till många skratt. Hon tycks oskyldig och väldigt good girl, tills man lär känna henne, men blir fortfarande förvånad då jag hör hennes svära eller ja, oftast börjar vi bara skratta för hon är väldigt o-grov i mun annars. 
 
 
Jessie- Min kanadensiska kaffe och jordnötssmör-vän. Helt ovärderlig på alla sätt. Vi möttes första gången i januari och klickade direkt, vi har nu känt varandra i 5 månader men det känns som 5 år. Vi bodde i grannbyar innan jag bytte familj och gymmade tillsammans och träffades nästan varje dag. En av anledningar till att jag inte ville byta familj var för att inte åka ifrån Jessie. Vi har hur kul som helst tillsammans och har inga som helst filter när vi umgås, vi är galna, knäppa, störda och omogna och jag älskar det. Min största stöttpelare oavsett när och var enda sedan vi möttes. Vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan att kunna ses på jag vet inte hur länge..
 
 
 
 
 
Nya gänget: 
 
Erica- Den vän här på nya stället som jag spenderar mest tid med. Superkort och liten italienare, och vi pratar bara franska med varandra. Bor 5 minuter med cykel bort från mig, vilket är väldigt skönt, många spontana små möten och utflykter åker vi ofta på. Vi har även varit ute och sprungit tillsammans många gånger. 
 
 
Paloma- Från spanien och en sån där härlig glad person som man tror inte kan ha några bekymmer i världen. Vi är promenadkompisar och kan prata om allt och inget in i oändligheten.
 
 
Jag, Paloma och Vojta
 
 
 
Vojta- Den enda killen jag träffat här som jag faktiskt spenderar tid med, från Tjeckien och möter allt med ett leende på läpparna och älskar att hitta catch-phrases på olika språk. "Hur mår du?" och "Skål" är dom han använder på svenska. Killen är alltid optimistisk och bjuder spontant med oss andra på utflykter under helgerna. Han är helt klart organisatören.
 
 
 
 
 
 Sen har vi en hop andra människor som jag också spenderat massa tid med men som inte kom med på listan för det var svårt att dra en gräns för mina närmaste, orkar ju inte beskriva hur många som helst.
Från Annecy har vi bland annat: 
Aneta, Aga, Janne, Sarah, Christin, Reillie och Lara m. fl. 
 
Härifrån nya gänget har vi även:
Bea, Louis, Sean, Steph m. fl.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback