Slutet närmar sig med stormsteg!

Nu är det bara 12 dagar kvar här. Lite mindre än två veckor till att pressa i solen alltså, har hört att Sverige har en rätt kall och jobbig sommar så lär väl inte bli så mycket av den varan när jag väl är hemma! 
 
Det börjar kännas på riktigt nu att jag ska härifrån, vilket känns lite sorgligt, jag har ju trots allt skapat mig ett liv här borta och måste nu lämna det. Idag skickade jag med min första resväska hem med min värdmamma som åker till Stockholm med jobbet. En väska packad och en hel del saker redan hemskickade alltså. 
 
Här borta har jag dagarna fullbokade och även kvällarna, jag jobbar rätt mycket och när jag inte gör det håller jag mig rätt upptagen för det mesta, i den mån jag kan alltså. 
De närmaste dagarna har det väl inte hänt sådär jättemycket, jag har klippt gräsmattan och trimmat buskarna i trädgården. Jag har solat ute i trädgården och vid stranden och läst en hel massa. Jag har spenderat en dag med att mysa inomhus då det regnade (typ enda gången det regnade mer än en timme i sträck sedan april här!) och träffat vännerna lite. Igår hjälpte jag till på en av Ninas kompisar kalas och fick betalt trots att jag trodde jag gjorde det gratis, inte helt fel, käka tårta, softa vid en pool och leka kalaslekar med ungar och få betalt för det liksom. 
 
Snart bär det iväg till min sista franskakurs, men innan det ska jag avnjuta min lunch i solen i trädgården med sällkap av P3 som spelas på mobilen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback