Sol och bad och mer sol.

Senaste dagarna har spenderats med bok i hand på strand. Gud vad fyndig jag är som rimmar! Solen har skinit hela dagarna och en inbiten svenne som jag själv smälter mer eller mindre bort i värmen. Skönt att det finns en strand med en väldigt behagligt tempererad sjö precis runt hörnet. På stranden, eller stränderna, eftersom det finns flera, hänger jag hela dagen när jag inte är i mitt rum där det är svalare än utomhus (tack och lov!). 
 
Igår kände jag för att springa. Så när Nina var på gymnastiken knöt jag på mig löpskorna. Dåligt val. Svetten rann som ett vattenfall redan INNAN jag började springa och det blev inte bättre av att köra en joggingrunda på hög växel. Mina kläder var dygnsura när jag var klar efter 30 minuter, orkade inte med värmen längre. Siffran 38 kunde avläsas på termometern utanför apoteket. 38 GRADER KLOCKAN 18.00?!?!? Jag ville bara dö. Men sprang istället (med full utstyrsel, skor och springkläder) ner i sjön i ett hopp om att svalka mig. Kom upp lika blöt som när jag sprang i, men betydligt mindre varm, som tur var. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback