Ton av jobb och hur jag blev världens bästa au pair!

I tisdags masade jag mig upp vid kl 04.00 för att skjutsa min värdpappa till flygplatsen. Okristligt tidigt att gå upp den tiden men fick gå och lägga mig igen när jag kom hem, i en timme i alla fall. Han ska till Brasilien i två veckor, vilket betyder att

1. Jag kommer ha bilen 24/7.
2. Jag kommer behöva jobba mer för att väga upp hans frånvaro (inklusive helger)

Dessutom har min värdmamma årets mest hektiska månad och är i stort sett borta hemifrån mellan 7-22 varje dag utom helgen. Hon kommer även vara borta 2 hela dagar på arbetsresa då jag är helt ensam med kidsen. HUR MYCKET JOBB SOM HELST FÖR MIG INNEBÄR ALLTSÅ ALLT DETHÄR! Slutspurten väljer jag att kalla den. 20 dagar kvar liksom, lägger i högsta växeln.

Ja sen var det ju dethär med att jag är världens bästa au pair. I måndags grovrengjorde jag grillen (vilket var ett 4-timmarsjobb!) och fick enormt med beröm för att jag gjort det så bra!
Igår har min värdmamma födelsedag, så jag passade på att baka en tårta i form av morotskaka och blev tackad minst 10 gånger för den!



Dessutom fick jag ett förslag (oklart om det var seriöst eller inte men det var ett förslag i alla fall) om att komma tillbaka nästa år.

För att sammanfatta detta kan jag ju konstatera att jo, jag är nog världens bästa au pair (utan att verka självgod...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback