De sista förberedelserna -12 timmar kvar!

Efter en dag fylld av att fixa alla de sista detaljerna är jag nu nästan helt klar! Väskorna är vägda (de är inte överviktiga, typ), min nya familjs telefonnummer är inlagda på telefonen, alla vänner här hemma har blivit kramade och fått ett hejdå, taxi (alltså pappa med bil) är bokad till imorgon bitti.
 
Den senaste timmen har ägnats åt att skriva ut bilder på nära och kära, ladda över en drös med filmer till min externa hårddisk, skriva några rader till personer jag tycker om och plocka undan all skit på rummet som inte ska följa med imorgon. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag faktiskt åker imorgon! Om 12 timmar ganska exakt lyfter planet och jag lämnar Sverige, jag har ingen returbiljett, på tal om att flyga. 
 
 
Jag har ett erkännande att göra, jag har inte med mig allt i väskan. Med turen på min sida har jag fått löfte från min kompis Rasmus mamma och även Rasmus mormor att en vän/syskon/något ska ta med sig lite saker till mig, hon bor nämligen precis vid den Franska gränsen nära Genéve, sjukt nära mig alltså! Denna "hon" (jag vet inte vad hon heter...) kommer åka från Sverige tillbaka dit om ca 1 månad och kommer då att ha med sig mina vinterkläder (jacka, täckbyxor, kängor). Snacka om flyt! Mer plats i väskan och jag slapp dissa några klädesplagg och böcker! 
 
Jag har även fått lite extra bagage. Vid middagsbordet idag presenterar familjen helt plötsligt en påse för mig. Innehållet i påsen?
 
Ja... Kort sagt ett survival-kit, innehållande diverse livsnödvändiga saker som jag inte kan klara mig utan borta i Frankrike. 
  • Värktabletter
  • Plåster
  • Marabou
  • Saltlakrits
  • Våtservetter (man måste ju va fräsch!)
  • Lypsyl
  • Ett kort med lyckohälsning från familjen
 
 
 
Tankarna inför morgondagen fyller mitt huvud. Hur ska jag lyckas sova inatt? Kanske är det detta som tabletterna i Survival-Kit är till för? Jag är nervös, taggad och livrädd.
 
 

Kommentarer
Ullis säger:

WOOAAAH! TAGGAAAAH!

2013-08-18 | 21:52:46
Lina säger:

Åååh! Lycka till nu!!! <3

2013-08-18 | 22:32:25
Yessica säger:

Du kommer ha the time of your life! Jätte glad för din skull! Tagga! Allt kommer bli toppen, you can do this:)

2013-08-18 | 23:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback