En dag i mitt liv

Jag jobbar hela veckan, ca 10 timmar per dag. på helgen är jag "ledig" dvs jag måste inte vara med barnen utan kan göra som jag vill. Varje dag i veckorna ser mer eller mindre ut såhär:
 
08.00 Barnen väcker mig antingen genom att föra massa oväsen eller springa in i mitt rum och hoppa på mig i sängen
08.20 Efter att ha tagit på kläder och gjort mig i ordning äter jag frukost och dukar sen undan den (barnen har redan ätit)
08.45 Barnen frågar mig "Vad ska vi göra?" och vi hittar på någon lek/spelar ett spel.
11.00 Jag plockar ur diskmaskinen och börjar laga mat och låter barnen titta på film medan jag gör det.
11.45-12.00 Lunchen serveras
12.30 Barnen hjälper till att duka av bordet och får fortsätta kolla på filmen medan jag diskar ur kastruller, stekpannor och plockar undan
13.00 Vi tar bilen till något ställe (sjön, rullskridsko-stället, olika "funplaces" för barnen.)
15.00-16.00 Vi kommer hem igen.
16.00 Mellis för barnen (och mig!)
16.15 Spelar spel (twister är en favori) eller leker, oftast utomhus.
17.30 Christina kommer hem och jag går till rummet för att ta det lite lugnt med en bok.
18.00 Jag går ut i köket för att prata lite med Christina, ta en öl eller ett glas vin och hjälpa till med maten.
19.00-19.30 Eric kommer hem och vi äter middag
20.00-20.30 Sängdags för barnen, jag hjälper till
21.00 Jag tar en kopp te, Christina går igenom morgondagen med mig. Småprat med Eric.
21.30 Eric och Christina går och lägger sig, jag kollar på tv med en till kopp te.
22.30 Jag går och lägger mig.
Sen börjar det om igen, varje dag. Man kan säga att jag är rätt upptagen. Nästa vecka börjar barnen skolan, så då kommer jag i alla fall ha dagarna för mig själv, lite mer lugn och ro.

Kommentarer
Ull säger:

Åh, tänk så fort man kommer in i rutiner :D

2013-08-28 | 23:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback