Packlista och presenter- IMORGON SMÄLLER DET

23 kg check-in bagage, 8 kg handbagage och en liten datorväska. Det är de restriktioner jag har fått packa efter. Packlistan har blivit reviderad ett antal gånger, men nu till slut har jag den färdiga listan! Att packa ner ALLT man vill ha med sig för att vara borta i ett år är inte det lättaste jag har gjort speciellt inte eftersom man måste ta med kläder för alla olika årstider, mycket har sorterats bort, lite för mycket... Men det som jag kommer ha med mig till Frankrike imorgon (!!!) är i alla fall: 
 
 
 
 
Det var allt. Men det fanns en grej på listan som är lite oklar, presenter till familjen? Ja, både jag och mina päron tänkte väl att jag inte kan komma dit tomhänt utan måste dela med mig av våran fantastiska Svenska kultur! Därför har jag införskaffat 4 superbra och i vissa fall pedagogiska presenter formade av den Svenska kulturen. Presenterna är
1, 2. Klassiskt Svenskt godis, enkelt, gott, fantastiskt.
 
 3. Mammas hemgjorda hjortronsylt (gillar fransmän hjortron?)
 
 4. Matlagningsbok med klassiska Svenska rätter såsom, köttbullar, gravad lax, jansons frestelse och pepparkakor. Självklart är hela boken på franska. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback