Säg hej till min nya familj!

Jag kom på att nästan ingen vet vilka typer det är jag bor hos, så därför presenterar jag nu: min nya familj! (jag har varit dålig på att ta bilder, annars skulle jag lägga upp för att visa er de jag kommer beskriva, men det får bli en annan gång)
 
Christina 
Mamman i familjen, kommer ursprungligen från Schweiz (och älskar såklart choklad!) och jobbar på UEFA (oklart vad hon gör där). Måste nog vara en av världens snällaste och trevligaste människor, vi pratar om allt redan nu, vilket känns otroligt skönt. Vi berättar om saker från våra liv, roliga stunder, saker vi minns, folk vi saknar, jobbiga stunder, ja allt. Hon är precis som jag en aning perfektionist och har ett behov av kontroll. Då hon var ung var hon au pair i London, så hon kan relatera och dela med sig av egna erfarenheter. Förut klättrade hon mycket och gör det fortfarande då och då. Hon är väldigt aktiv och hälsomedveten. En av hennes stora passioner är att laga mat, hon blev överlycklig då hon fick kokboken med svenska rätter som jag hade med mig och läste igenom den en kväll i soffan till min stora förtjusning! Hon håller även på mycket med växter och har en liten hörna av trädgården där hon odlar kryddor och liknande (typ mynta - pour faire Mojito, sa hon när hon visade mig) Hon är alltid igång och är den som visar mig hur allt i huset funkar, berättar hur och vad jag kan göra nästa dag och frågar mig vad jag vill göra när jag är här eller föreslår saker vi kan göra och är väldigt mån om att jag ska ha det så bra som möjligt. Förhoppningsvis ska vi springa ett lopp på 1 mil tillsammans i vår, men innan det ska jag be henne visa mig bra ställen att springa på. Christina är extremt öppensinnad och ärlig, väldigt skönt för mig. Vi är rätt lika varandra faktiskt, jag och Christina.
 
Eric
Familjens pappa, jobbar på WHO tillsammans med människor från alla olika länder (bla Sverige!). Har en dotter på 28 år vars mamma är Dansk, så han kan några få ord på danska/norska/svenska, jag har tyvärr inte träffat dottern än men lär göra det i framtiden. Av Eric möts man alltid av ett leende, han är en fantastiskt positiv person och älskar att prata med mig och fråga mig saker om Sverige och mina åsikter i olika saker (tex att fransmän ofta inte pratar engelska, hur man kör bil osv). Som många andra män/pojkar älskar han motorfordon (speciellt de som kan köra fort), han har en motorcykel som han tar till jobbet och har lovat att ta med mig på en åktur så snartvi har tid! Han påpekar varje dag att "Det här är ditt hus, gör som du vill, är du hungrig-gå till kylskåpet, vill du kolla på tv-sätt på den, vill du sova-gå och lägg dig" och även att han kommer sluta prata engelska med mig om någon vecka. Eric är en person som alltid vill ha massa projekt igång, saker att göra, mål att uppfylla, det motiverar honom enormt. Då familjen köpte huset såg det (förlåt ordvalet) för jävligt ut, men efter att Eric renoverat ALLT (alltså allt, rivit väggarna och byggt upp dem igen) är huset så sjukt fint, dock är den översta våningen fortfarande inte klar. Han bryr sig också om mig väldigt mycket och frågar ofta hur jag mår, om jag saknar min familj eller mina vänner eller om det är något annat som jag vill berätta. 
 
Romane
9 år gammal flicka med sjukt mycket energi. Hon är nästan alltid glad och älskar när jag är med och leker. Hon vill faktiskt att jag ska leka med henne och brorsan hela tiden (vilket leder till att Christina varje dag säger till henne: Johanna är inte din docka, hon är en människa som kanske vill göra saker själv ibland), oftast har jag inget emot det men ibland får jag säga ifrån. Romane har livlig fantasi, hon kommer på alla möjliga lekar, hinderbana, leka spion, klä ut sig, spela spel, bygga kojor, leka agility med gosedjur, rita, pyssla, the list goes on, hon är dock ganska rastlös och göra inte samma sak särskilt länge. Uppmärksamhet är nog det hon strävar efter mest och avbryter ofta mig och föräldrarna när vi pratar. Hon tycker om matte men i stort sätt inga andra skolämnen förutom musik. Ofta hör man henne gå runt och sjunga, hon spelar även piano och blir sjukt imponerad när jag spelar och ber mig lära henne något. Några av hennes vänner och hon har tydligen ett litet band tillsammans och hon vill att jag ska hjälpa dem med låtar. En tjej med mycket åsikter, om allt och extremt envis, men alltid på bra humör och snäll mot mig (känner igen mig själv som yngre i henne). Helt enkelt rätt så underbar.
 
Louis
Endast 5 år gammal men kan ibland säga saker som man inte väntar sig från någon under 12. Han är nog raka motsatsen till sin syster på många punkter. Han är väldigt lugn mestadels och sitter gärna med mig och lägger pussel, spelar kort, ritar eller löser kluriga uppgifter i en litet block han har. Louis är väldigt enkel att ha att göra med, han respekterar att jag ibland inte orkar leka med dem (till skillnad från sin syster där man måste säga ifrån ordentligt) och han har lätt att roa sig själv. Förutom det är han världens sötaste unge, en sån där som verkligen kan få varenda persons hjärta att smälta. Han tycker om att leka med sin syster i viss mån, men säger ibland till mig när hon inte hör "Jag tycker egentligen inte det här är så roligt, men om det gör henne glad så varför inte?". Det är inget fel på energin här heller, han springer gärna omkring och gör...massa saker! Oftast känner jag att jag ger honom lite för lite uppmärksamhet och försöker därför vara med honom mer så han inte ska känna sig utanför, då kan han säga "Romane vill leka med dig, så du får leka med henne om du vill". Jag fick även en "Gråt inte, det är bara ett spel" när vi spelade kort. Som sagt, han säger saker man inte väntar sig från en 5 år gammal pojke, väldigt mogen för sin ålder, och helt bedårande, snäll och söt.
 
Franklin
Söt tigermönstrad katt. Han är en aning galen och springer ibland in i väggen och likanande, men väldigt mysig, speciellt om man har mat. 
 
Victor
Svart katt, eller ja, sotfärgad egentligen. Han har en sjukdom som gör att han är lite missbildad, hans svans är extremt kort och den yttersta delen är tjock då svansen böjt sig där, ser lite roligt ut. Han har också gigantiska huggtänder (som en vampyr förklarade barnen). Men även han är social och gillar att bli klappad, men väljer själv när det passar.
 
 
Jag trivs verkligen här, det går inte att bo hos en bättre familj.
 

Kommentarer
Siri säger:

Låter underbart! Och när det är jobbigt har vi varandra att sympatisera med :-)

2013-08-25 | 20:31:05
Emelie säger:

Aha är det UEFA hon jobbar på!? Det ligger till och med fett nära mig, mellan mig och nyon. Så har du varit vid UEFA har du nog åkt förbi mig nästan ;)

Familjen låter härlig :D Och i min familj är äldsta tjejen den galna som vill leka hela tiden och pojken den lugna, så typ samma ^^

2013-08-25 | 22:51:08
Bloggadress: http://leendelivsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback