Skaffa vänner- en början

När man åker iväg såhär och speciellt som jag, bor i en liten by, är inte det lättaste att hitta vänner. Jag träffar inte särskilt många "automatiskt" utan måste faktiskt leta. När jag börjar skolan kommer jag förhoppningsvis hitta några att hänga med. På måndag kommer en au pair som kommer bo på andra sidan gatan som jag verkligen hoppas jag blir kompis med! Förutom detta, får man inga nya vänner direkt. MEN som tur är så finns ju internet! Via facebookgrupper och hemsidor har jag lyckats komma i kontakt med andra Au pairer i mitt område. 
 
Så, idag tog jag bilen, körde 35 minuter till Annecy och träffade två tjejer. Deanna (från USA) och Elena (från Spanien). Deanna var au pair här förra året, under året träffade hon en kille och nu bor hon med honom inne i Annecy och jobbar som nanny hos en familj. Elena är precis som jag en ny au pair, hon har varit här i 3-4 veckor och bor en liten bit utanför Annecy. Dessa tjejer tillbringade jag eftermiddagen med, Deanna visade oss runt lite i Annecy (lot of shopping!), innan vi köpte på oss en liten picnic och satte oss vid Lac d'Annecy (sjukt fin, men tog såklart inga bilder...) och pratade. Väldigt trevliga var de i alla fall och vi har bestämt att vi (förhoppningsvis) ska åka rullskridskor i Annecy nån dag nu i veckan och nästa helg ska vi försöka oss på "Paddle surfing". Man står på en surfbräda och paddlar, ser skitkul ut! 
 
Livet här i Frankrike blir bara bättre för varje dag!

Kommentarer
Siri säger:

En bra början borde det stå i rubriken <3

2013-08-31 | 22:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback