So far, almost too good

En vecka har redan gått. En vecka av ett år. Livet här är lite för bra om jag ska vara ärlig. Jag har helt klart hamnat hos världens bästa familj, utan tvekan. Vad är det då som har gjort den här veckan så bra? Vad har jag gjort? Vad har familjen gjort? (passar på att lägga in lite bilder när jag ändå håller på!)
  • Barnen vill att jag ska leka med dem hela tiden
  • Jag blir glad av att bara gå ut, det är så sjukt fint här
  • Christina är en fantastisk kock
  • Romane har lärt mig åka rullskridskor
  • Vi skule bestiga ett berg...men det blev åska, blixtar och regn så vi sprang nerför berget och hem (3km sprint alltså...skitjobbigt!)
  • Jag, Christina och Romane har varit ute och sprungit
  • Jag pratar mer och mer franska för varje dag (jag märker i alla fall skillnad!) 
  • Grannarna är supertrevliga och har en 1 månad gammal, extremt söt bebis
  • På baksidan av huset har vi en pool där vattnet är 30 grader
  • Vi har ätit på restaurang och jag har fått prova lite "typiskt fransk" mat
  • Jag börjar lära mig hitta här (till Annecy, till Geneve, till bion-mycket viktigt, till barnens skola, till närmsta mataffär, några små vägar man kan springa på)
  • Jag trivs med bilen jag kör, vägarna här är mycket smalare än jag är van vid, så det är lite läskigt när man får mötande trafik, plus att många här kör lite.. galet. En vanesak antar jag
  • Barnen vill sitta i mitt knä när vi ser film
  • Familjen inkluderar mig i allt

Kommentarer
Ull säger:

Är så glad för din skull - du verkar ha det toppen! Och roligt att Romane läste lappen jag gav till dig. Det verkar vara mysiga barn, och vuxna, du har att göra med där borta ;)

2013-08-27 | 19:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback