Väntan på resten av livet- 3 dagar kvar

När allt är färdigt, alla papper underskrivna, utskrivna, ivägskickade eller nerpackade, alla kläder tvättade, i resväskan eller kvar i garderoben, alla abonnemang, sjukbesök och uppbindelser avslutade eller på standby, men vad gör man nu?
 
Det verkar som att det enda jag har kvar att göra är att vänta, döda och fördriva tid och vänta lite mer. Det är rätt tråkigt att bara gå runt och vänta, och vara ständigt ofokuserad när jag gör något annat än att vänta. Kanske är det lite hemskt att känna att man bara vill bort, åka nu på direkten och att man är klar med Sverige och livet jag lever just nu.
Det är precis så det känns jag är klar med Sverige, jag är klar med mitt liv här på det här sättet, jag vill uppleva något nytt och annorlunda.
Som ett flertal personen skrev i korten jag fick vid studenten: "Nu börjar resten av ditt liv" och det är precis så jag känner nu, jag kände det inte då, i våras när jag fick korten, jag kände det inte för en månad sen, men i alla fall de två senaste veckorna har jag känt så. Det är så jag känner nu, jag ser fram emot att åka.
 
Jag längtar till att ta steget ut till resten av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback