Lucia var det va?

13e december, idag är första Lucian på...massa år som jag har vaknat senare än 05.30, rätt så sjukt. Jag har inga Luciatåg, inget hoppande in och ut ur lucialinnet för att springa vidare till bussen, tåget eller vad som nu ska föra mig till nästa tåg. Inga ljus, inga luciasånger, inga lussebullar eller pepparkakor. Jag måste säga att det känns rätt ledsamt att inte ha allt det där. 
NOSTALIGISKA LUCIABILDER! Det är ju obligatoriskt
 
Jag har ju haft som tanke rätt länge att fira Lucia med ungarna här, insåg dock under natten att shit, jag har ju inte lärt dom någon sång. Kaos. Ska försöka lära dom en snabb Nu tändas ikväll, klä upp dom i vitt (och mig själv också...har inte med mig lucialinnet ju) och tina lussebullar som jag fryst in från när vi bakade dom. Sen ska vi ha ett tåg, det bestämmer jag! Om inte annat får jag sjunga och dom stå och vara söta, japp, så får det bli!
 
Man kan ju verkligen inte INTE fira Lucia!
 
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback