Noël à la maison

Inte för att vara sån, men helgen har varit grym. 
Igår hade jag och Romane pianokonsert. Tillsammans gjorde vi ändå en hyffsad version av Adeles Someone like you och jag lyckades även ta mig igenom mitt eget pianostycke utan märkbara fel. 2 timmar spenderades med att lyssna på andra elever som spelade piano, 4 andra stycken av min favoritkompositör förutom det jag spelade, inte helt fel! 
På kvällen var det sleepover hos Gemma (England), vi promenerade i någon timme i Annecy först och njöt av alla fina ljusgrejer de har satt upp inför julen. Sen tog vi oss hem till henne, åt middag och satte på en film med en hög choklad som tilltugg. Sjukt mysigt om jag får säga det själv! Efter det var det dags att sova, eh ja, det råkade bli så att vi låg och pratade i 2-3 timmar innan vi insåg vad klockan var och bestämde oss för att faktiskt sova.
 
Idag har vi haft Noël à la maison, alltså Jul hemma. Den lite komplicerade familjesituationen blev äntligen helt klar för mig. Erics föräldrar är skiljda, hans pappa har en ny, han har även ett tidigare äktenskap med en dansk kvinna, och en dotter med henne. Erics mamma, hans före detta fru samt deras dotter och hennes man var det som kom hit idag. Dottern är 27 år och gifte sig nu i höstas. 
 
Alla var extremt trevliga och jag pratade ganska mycket med både Erics mamma och hans före detta. En ENORM hög paket blev utdelade. Jag skojjar inte, det var sjukt mycket saker och nästan allt var till barnen, gissa vilka som var i extas? Det blev ju faktiskt så att även jag fick lite presenter, två paket till och med! Otroligt gulligt och snällt, fick lite skuldkänslor att jag inte hade köpt något men jag har ju tänkt att köpa grejer i Sverige och ge dem till familjen när jag kommer tillbaka. 
Mina två presenter, handkrämer (har haft problem med supertorra händer senaste månaden typ..) och fin schweizisk choklad i en julkula. SUPERNÖJD!
 
Vi åt en fantastisk tre rätters måltid som Christina hade gjort och drack en del vin innan våra gäster begav sig hem. Efter det spenderade jag 1 timme med att bygga Lego med Louis (inser att jag fortfarande älskar det, kanske ska önska mig lite lego i julklapp??), som hade fått 2 gigantiska byggsatser och 3 mindre, det gigantiska är för 8-14 år, han behövde rätt mycket hjälp, inte för att jag klagar! 
 
Nu sitter jag på rummet och tar mig lite egentid efter en heldag med familj och ungar med på tok FÖR mycket energi. Har tänt 3e ljuset i min improviserade adventsstake och ska nu ta fram en bok att roa mig med. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback