Uppträda eller framträda kanske det är?

Såhär nu in i juletider (julkänslan är på minimum tyvärr!) händer det ju massa saker. Barnen får snart jullov, precis som jag, alla aktiviteter ska ha någon slags julavslutning, man ska baka massa, handla julklappar, julstäda och julpynta och så vidare. Alla julklappar är redan fixade (utom typ 2..), städa gör jag ju varje vecka, men vi har i alla fall en gran...i plast. 
Det här med avslutning av aktiviteter då. Jag går ju i en kör, vi har en slags avslutning på tisdag kväll där folk från byn får komma och lyssna på oss, och självklart bjuds det på vin chaud, soppa, kakor och diverse annat mumsigt. Våran dirigent frågade mig om jag skulle kunna tänka mig att sjunga någon jullåt på svenska på den här avslutningen, ja jo, varför inte? Så på tisdag står jag där och ska sjunga Jul, jul för massa franskisar, solo och allt men som tur är med piano ackompangemang!
Sen så är det ju så att Romane spelar piano, hennes pianolärare är supergullig och allmänt ashärlig. Avslutningen för pianot är på lördag, då ska Romane spela Someone like you (Adele-låten ni vet) som hon har lärt sig och strulat med nu hela hösten. Hon spelar NÄSTAN felfritt. I alla fall, pianoläraren föreslog att jag skulle sjunga till för det är rätt segt att bara lyssna på pianokompet, så ja, på lördag sjunger jag Someone like you inför en massa franskisar också. 
Juste, pianoläraren vet ju att jag också spelar piano och tyckte att jag skulle spela något på lördag också. SÅ jamän självklart ska jag spela ett stycke, insåg precis att det är ca 6-7 minuter långt.. oj. 
 
Jag har alltså nu tagit på mig att göra tre stycken framträdanden inom närmaste veckan, soloinsatser mer eller mindre, inför massa franska människor. Jomän visst!
 
Om en vecka är jag hemma i Sverige igen. Längtar ungefär SÅHÄR mycket efter pepparkakor, glögg, svenska, familjen, vänner, mörker och såklart själva julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback