8 Veckor senare- 2 månader

Jag är numera mer fransk än svensk (nästan), då har jag bott här i två månader. Det känns som två veckor. Idag vid lunchen pratade jag med Romane, hon sa att tiden bara flyger iväg, det känns som att jag kom hit igår och som att jag snart kommer lämna dem. Jag känner samma sak. Jag ska vara här i ca 11 månader, jag har redan varit här i två! Bara en graviditet kvar tills jag ska åka hem till Sverige och huset där igen. Om två månader ska jag tillbaka i nästan 3 veckor för att fira jul och nyår. BARA TVÅ MÅNADER?!? Det är lika länge som jag varit här, ingenting! 
Då jag kommer hem över jul kommer jag vara i ständigt behov av vin, ost och baguetter, och yoghurt. Samt honung på macka. Och franska. Min hjärna kommer kollapsa om jag inte får fortsätta på mitt nya superintresse (franskan alltså). 
 
Påtal om ingenting var jag hos doktorn och gjorde en hälsoundersökning, mycket trevlig man, berättade att jag var i extremt bra form (croissanterna har ännu inte fördärvat mig) och hade ett "coeur sportif" (sportigt hjärta), jag tar det som en bra sak!
 
Jag trivs bättre och bättre, allt ovant och jobbigt är numera rätt så vanligt och vardagligt. Dagarna försvinner på nolltid, jag är upptagen hela tiden känns det som, oklart om det är bra eller dåligt. Ständigt får jag komplimanger för att jag pratar bra franska, vilket gör mig så sjukt motiverad att bli ännu bättre! 
 
Alla nya människor jag lärt känna här har jag faktiskt börjat få riktiga relationer med, vilket känns enormt härligt. Man kan slappna av mer i sällskapet och behöver inte alltid tänka så mycket på om man gör något som kanske får till följd att någon tar illa upp, för vi känner varandra nu.
 
Ska jag vara ärlig känner jag nästan att jag skulle kunna flytta hit, det är ett otroligt härligt ställe! Inte flytta till familjen, men till det här området. Skulle dock vilja bo lite mer centralt, och kanske inte med massa barn. Men sådär spontant skulle jag inte tacka nej om någon frågade mig om jag ville flytta ihop med dem och bo här efter mitt år som au pair! 
 
Det känns som att jag skriver nästan samma saker i varje inlägg, kul för er där hemma att läsa! Mycket variation osv. 
 
Tack för mig nu ska jag på en träningsgrej!
 
Så sjukt fyndig med rim och allt
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback