Barn-vandrande pesthärdar

Vanligtvis blir jag sjuk 2-3 gånger per år. Sen jag kom hit har jag lärt mig två ord på franska för sjukdomar, Gastro (magsjuka typ, vilket jag hade under första månaden..) samt angine (halsfluss) vilket jag har legat med nu i fyra dagar. När jag blir sjuk blir jag riktigt sjuk, så sängen har varit min bostad mer eller mindre, utan ork att göra mycket mer än sova, läsa lite, sova, kolla på film, sova och sova lite mer. 
Måste erkänna att när jag är sjuk vill jag verkligen inget hellre än att åka hem till Sverige, det är enda gången jag har hemlängtan på riktigt. Att bara få slappna av och veta hur allt fungerar när man är sjuk känns så underbart, och det är inte fallet här, med en okänd familj, ett jobb som egentligen måste skötas och allt omkring. 
 
Jag måste direkt dra min väldigt ökade frekvens av sjukdom till barnen, det är deras fel. Barn har bakterier och baciller överallt och drar med sig all slags skit hem från skolan, som såklart sedan drabbar mig. Dessutom är jag väl extra känslig i ett nytt land med nya fina mutationer av virus och bakterier som min kropp aldrig stött på tidigare. Jag hatar att vara sjuk. Och hoppas för guds skull att det här var sista gången jag blir sjuk här (som om det skulle hända) kanske i alla fall innan jag åker hem för jul. 
 
Nu samlar jag kraft och energi för imorgon är det högskoleprovet i Genève som gäller. Håller tummarna för mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback