Liten sammanfattning

Oj, var ska jag börja.

Skolan, efter ett franskaprov har vi nu delats in i klasser, jag går i klassen med nivå B1, vilket är rätt så skapligt. Den högsta nivån för de som läser kursen är för tillfället B2. På tisdag börjar skolan på riktigt, antagligen kommer det också att bli en del läxor.

På tisdag ska jag även testa på en kör som ligger en liten bit härifrån, hoppas att det känns bra så att jag kan börja. Min efter KG-körabstinens börjar kännas av.

Jag får massa komplimanger att jag har ett fantastiskt franskt utal och nästan ingen accent, tummen upp för det.

Imorse tog familjen med mig till en second hand skidutförsäljning. Jag känner mig lite bortskämd, familjen köpte all nödvändig utrustning till mig, skidor, stavar, pjäxor och hjälm. Allt var i fantastiskt skick och och pjäxorna ser knappt använda ut, längtar redan till skidsäsongen börjar. Det bästa var priset, alla mina saker gick på ca 1000 svenska kronor. HELT GALET!

Ikväll är jag ensam med Louis, men har arrangerat med Sarah (som också är ensam med sin minsta!) att fixa en fantastisk kväll för ungarna med "resturang" och "bio" hemma hos dem. Barnen ska få göra biljetter och pengar att använda under kvällen. Jag är SÅ TAGGAD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback