Otrolig och rätt så underbar helg

Tiden går sjukt fort, veckorna flyger förbi och helt plöstligt är det helg igen och innan man vet ordet av är den slut. 
Veckans helg har varit fantastisk! Fredagskvällen spenderades med film tillsammans med barnen, sjukt mysigt. 
 
Igår åkte jag in till Annecy och träffade Deanna (USA) för att snacka och fika, plus att jag hittade en ny jacka som jag köpte, är sjukt nöjd! Efter det åkte jag hem, vi fick gäster, drack te och åt tryfflar, pratade med mamman i familjen väldigt mycket, hon var extremt trevlig! Sen åt vi, fondue, köttfondue och inte ost tyvärr, men lite för gott ändå. Resten av kvällen spenderades sen med några glas vin, mycket prat och många skratt. Kände mig vuxen då jag sitter och pratar och skrattar med två föräldrapar där alla är 40+.
 
Idag var den allra bästa dagen. Jag tog med mig Sarah (USA) och åkte nästan till Genève, efter att jag 3 gånger fått gå ur bilen och fråga efter vägen kom vi till slut fram. Destinationen var Mount Salève, väl framme mötte vi ca 10 andra au pairer (alla utom jag och en annan tjej var sk. Native english speakers, spännande!) och sedan började bestigningen av berget. 2 timmar senare var vi på 1379 meters höjd, svettiga men glada. Mötte flera nya härliga människor och pratade och lärde känna folk jag redan kände bättre. 
Luke (England) och Gemma (England) påväg mot toppen
På väg upp! Karin (Skottland), Sarah (USA), Kira (Kanada), Lia (Holland), Jag (SWEDEEEN!), Tara (Kanada), Luke (England)
Luke (England) ramlade nästan ner för berget. Tur att jag räddade honom.
WE MADE IT! Halva gruppen spexar på toppen. 
Nathan (Australien), Luke (England), Sarah (USA), Karin (Skottland), Anna (Tyskland), Gemma (England)
Hela gruppen på toppen!
Michelle (Kanada), Gemma (England), Jag (Svealand), Lia (Holland), Kira (Kanada), Karin (Skottland), Sarah (USA), Nathan (Australien), Anna (Tyskland), Tori (USA), Emily (USA), Luke (England) och Tara (Kanada)
 
 
Som sagt. En rätt så underbar helg, har fyllt mig med energi och lycka. Just nu är livet som bäst!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback