En ledig dag- shopping och utgång!

Igår var jag helt ledig. Familjen skulle iväg på bröllop, Erics dotter från hans tidigare äktenskap skulle nämligen gifta sig. Tog mig en liten sovmorgon till 9, vilket jag tyckte att jag förtjänat. Förmiddagen spenderades sen med att inte gör någonting förutom att äta frukost och läsa. 
 
Sen började det hända grejer! Vid 11 tog jag bilen och raceade ner till Annecy (jag slog hastighetsrekord, 37 min!). Ja mamma, jag höll hastighetsbegränsningarna, dock har jag blivit ganska van och mer bekväm med de smala och väldigt kurviga vägarna här. Därav rekordet.
I Annecy mötte jag först upp Anja (Norge) och Susanna (Finland), och vi gick runt lite i olika affärer i Courier, shoppingcentret. Sen gick vi för att möta upp Deanna (USA) och äta lunch tillsammans. Direkt efter lunchen fick vi även sällskap av Elena (Spanien), och tillsammans gick vi till ett antal butiker för att shoppa loss. Resultatet av dagen: Ett antal påsar innehållande: 3 tjocktröjor, 3 toppar och en ny väska. Samt en aning mindre antal Euro-sedlar i plånboken.
 
Efter shoppingen anslöt sig en ny tjej, Mariola (Polen), jag pratade inte jättemycket med henne dock, hon var rätt tyst av sig. Tillsammans gick vi allihopa runt lite i Annecy innan vi satte oss på ett café (med underbara bakverk) för att ta en kaffe och äta lite macarons (jag är ju trots allt i Frankrike!)
 
På promenad i Annecy. Från vänster: Susanna (Finland), Jag (som blundar..), Anja (Norge), Elena (Spanien), Deanna (USA), Mariola (Polen)
 
 
 
Efter fikat och promenaden bestämde vi oss för att vi skulle gå ut senare på kvällen, så jag sätter mig i bilen och kör hem igen. En snabb middag med familjen innan det är dags att åka tillbaka till Annecy. Vid den här tidpunkten har himlen öppnat sig så att regnet vräker ner, det åskar och kommer en blixt var 5e sekund. MEN, orädd och hjältemodig tänker jag ändå sätta mig i bilen och köra 40 minuter ner till Annecy. Det tog mig 1 timme. Det regnade så mycket att jag inte såg vägen och var tvungen att stanna tills det lugnat ner sig. 
 
Väl framme i Annecy går jag till Deannas lägenhet där vi möter upp alla andra. Efter några drinkar och många skratt går vi ut på en klubb och dansar till kl 3 på morgonen. Efter det följer jag med Deanna hem, och spenderar resten av natten (morgonen) i hennes soffa. Ja, ni trodde väl inte att jag tänkte köra hem i 40 min efter att jag druckit?!
Hos Deanna. Från Vänster, övre: Rebeka (Ungern), Anja (Norge), Susanna (Finland), Elena (Spanien), Jag (Sverige!). Från vänster, nedre: Simona (Slovakien), Deanna (USA)
Det här är tjejerna jag umgås mest med.
 
En dag full av händelser och en av de bästa dagarna hittills här i Frankrike. Hoppas på många fler.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback