En sjuk au pair

Jag blir nästan aldrig sjuk, eller okej, kanske 2 gånger per år, men det är inte särskilt ofta. Problemet är att när jag väl blir sjuk så blir jag riktigt sjuk. Självklart så skulle minst en av dehär "sjuktillfällena" drabba mig här, det jag inte hade räknat med var att sjukdomen skulle vara magsjuka. Halsfluss, influensa och vanlig förkylning i all ära, men magsjuka, på riktigt? Självklart, eftersom jag inte varit magsjuk på 5-6 år så var det väl dags nu. Även Romane blev drabbad och vi blev dåliga ganska exakt samtidigt. Men såklart blev jag dåligare än vad hon blev. 
 
Vad vill man göra när man är riktigt sjuk? Jo, sova. Vad vill barn göra när de är sjuka tillsammans med sin au pair? Jo, leka tillsammans. Det gick inte riktigt ihop det där, men jag sov ändå, och gjorde ungarna besvikna. Nu mår jag bättre tack och lov, ska ta en snabb powernap innan jag tar en dusch (jag är sjukt äcklig, ska inte ens försöka förneka det) och sen ska vi iväg på cirkus i eftermiddag, så hoppas att jag mår rätt prima då! Om inte har vi ju mina vänner värktabletterna att lita på :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback