Finbesök i Frankrike!

Är någon ute på tågluff i Europa är det ett MÅSTE att hälsa på mig, ingen fråga om saken. Så ja, jag tvingade såklart hit mina vänner som bara råkade tågluffa i Europa. Igår tog jag min bil och körde ner till Annecy, med kartan i högsta hugg begav jag mig mot deras hostel. Ett kärt återseende av Thaysen och Maja blev det! Men min expertis (eh...) turistade vi runt i Annecy till alla sevärdigheter. Det kändes sjukt konstigt att prata svenska igen efter att jag numer ENDAST pratar franska hemma i huset och engelska med mina vänner. Språken mixas lite och min svenska förfaller. 
 
Efter våran sightseeing tog vi oss en picnic innan vi satte oss i bilen för att åka till Gorges du Fier, en flod som flyter mellan två klippväggar som utgör en smal gång, och en bro att gå på 25 meter över floden, klart värd utflykt! 
När utflykten var klar styrde vi tillbaka till Annecy där vi förberede oss för middag med att chilla på Hostelet. Nu till middagen, vi bestämde att vi skulle äta franskt, and so we did. En meny bestående av förrätt (jag åt sniglar), huvudrätt (jag åt en "regions-kotlett"), ost (vilket var väldigt spännande att beställa!) och en desert blev det. Inte helt fel måste jag säga! 
 
Då måltiden var avslutad var jag sjukt lycklig över den fantastiska maten, jag var mitt inne i ett glädjerus kan man säga, vi styrde mot puben. Självklart valde jag den enda pub jag varit på tidigare, au pairernas hängställe. Där träffade vi på ett gäng andra au pairer! Flera av dem går i min klass. Mina vänner tog sig varsin öl och vi satt och pratade med allihopa i någon timme innan det var dags att röra sig hemåt. 
 
 
Även idag har spenderats med dessa två människor, ett snabbt besök vid den gigantiska kyrkan (Basilique), en tur till slottet Chateau Montrottier och mycket prat har dagen bjudit på.
 
 
Avslutar med en härlig bild i Sound of Music anda!
 
En sjukt härlig helg, sol, god mat, mycket skratt, vackra platser och härligt umgänge. Högsta betyg alla gånger! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback