Ibland krävs det mycket, ibland nästan inget

Efter att jag nästan återhämtat mig från min sjukdom har jag haft fullt upp med att göra allt som jag INTE gjorde då jag var sjuk. Under gårdagen kände jag mig fortfarande ganska halvdan och vilade, sov och tog det lugnt hela dagen. Idag har jag dock varit i full gång, och då menar jag FULL GÅNG. Då barnen varit i skolan under förmiddagen dvs 8.30-11.30 lyckades jag:
  • Städa hela bottenvåningen (damma av, torka av, ställa i ordning, damsuga och våttorka)
  • Tvätta mina egna kläder (bara en tvätt i och för sig..)
  • Stryka barnens och mina egna skjortor
  • Vika och lägga in alla nytvättade kläder i barnens garderober
  • Förbereda lunchen
Ibland får man göra rätt mycket...
 
 
Nu under eftermiddagen har barnen varit hemma, ibland är det lätt och ibland svårt för mig, beror på mitt eget humör och även på barnens. Just nu har vi grannarna här och mina ungar har fixat ett disco på övervåningen! Ovetande sitter jag i mitt rum och tar det lugnt en stund efter att precis ha lekt med barnen ett tag. Då hör jag hur Michel Jackson börjar spelas på hög volym, jag får ett ryck och springer upp på övervåningen, in i rummet med barn, ballonger och popcorn och börjar dansa. Lyckan är total hos alla 4 barnen, främst hos mina egna.
 
Ibland krävs det nästan ingenting för att göra barnen lyckliga. Och ibland krävs det nästan ingenting för att bli lycklig av barnen.
Fick dessa fina teckningar efter att barnen förbjudit mig att komma in i rummet i 40 minuter. Man smälter ju bara lite!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback