Och så börjar vardagen på riktigt

 Igår började barnen skolan. Båda två var VÄLDIGT taggade, skönt för mig så jag slipper släpa dem till skolan (vilket är fallet med vissa andra ungar här...) Jag lämnar barnen vid skolan på morgonen, vid lunch hämtar jag och äter med dem, sen lämnar jag dem igen inför eftermiddagen och plockar upp dem när skolan är slut. På dagarna har jag alltså en del ledig tid nu, skönt. Bland annat kan jag hänga med min nya kompis på andra sidan gatan, Sarah från USA som är au pair där. Idag kom det förbi en man som bor lite längre bort och presenterade sig och berättade att han också har en au pair, från Mexico, så jag fick hennes mejladress om jag ville höra av mig, trevligt med sådana besökare tycker jag.
 
Idag passade jag på att ta en promenad till en by i närheten på förmiddagen för att få lite luft, lite bättre bränna och lite avkoppling. Lyckades ha med mig kameran den här gången så här kommer lite bilder :)
 
 
Lyckades även få till en hyfsad panoramabild av utsikten!
 
 
 
Nu ska jag försöka ta mig till Géneve för ett au pair möte med massa andra svenskar, hoppas på en grym kväll! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Siri säger:

Och HUR är nya grannen?

2013-09-04 | 23:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback