Au pairhäng plus en touch av Sverige

Igår eftermiddag då jag insett att gräsklipparen inte skulle funka (svaret, som jag fick nu idag på morgonen, var att bensinen som jag blev tillsagd fanns i garaget visade sig vara Diesel, stackars motor) bestämde jag träff med några andra au pairer från min Franska kurs, eftersom våran franskalärare är på semester bestämde vi att h ett möte tillsammans ändå. Det blev en lunch tillsammans där alla hade med sig något från sitt land (utom jag som inte kände för att paniktillverka köttbullar på en halvtimme!) och vi splittade en flaska vin sådär på eftermiddagen, inte helt fel. 
Erica, våran Italienska lilla vän, hade fixat en tiramisu, DEN VAR SÅ GOD!
Erica skär första biten tiramisu!
Från vänster: Jag, Paloma (Spanien), Beatriz (Spanien), Erica (Italien), Irene (Spanien) och Vojta (Tjeckien)
Väldigt många spanskisar...
 
 
På torsdagar har vi Indian night här hemma och äter ALLTID indisk hämtmat, så även denna torsdag. Rätt så gott, lite spicey. Till efterrätt (något vi inte har särskilt ofta, om man jämför med den vanliga franska befolkningen där det är efterrätt efter i stort sett varje måltid) fick jag en glad överaskning. Pappan hade varit på IKEA och inhandlat (förutom Kalles Kaviar) en stor låda med delicatobollar. Herregud så goda de är! Så en kopp kaffe och en delicatoboll och min kväll var gjord. 
Dålig bildkvalité och med rester av Indian night i bakgrunden men känner mig tvungen att visa min delicatoboll!
 
 
För att avsluta kvällen hörde Paloma (en tjej från Spanien som jag har fått sjukt bra kontakt med efter att ha träffats bara 3 gånger!) av sig och frågade om vi skulle gå en promenad. Jag gav mig iväg och det slutade med en nästan två timmar lång promenad där vi inte kunde sluta prata, och vi pratade endast på franska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback