Knappt någon ledig tid

För att börja med att berätta om mina extremt spännande bravader igår-på kvällen bestämde jag mig för att åka till Gemma, då vi pratat i över en månad om att ha filmkväll och det aldrig blivit av. Då hon dessutom hade huset tomt bestämde vi även att det skulle bli middag tillsammans. Så, jag satte mig i bilen och körde en timme bort en måndagkväll. En av de finnurliga sakerna med att vara au pair är att man har ganska mycket tid att sova om man är uppe på natten, FÖRUTOM just nu då det är skollov. Hur som helst, vi åt en god risotto innan vi satte oss i soffan och slog igång Rent, har inte sett den på länge så jag var helt i extas. Till filmen hade Gemma bakat muffins. Sjukt värd kväll med hysteriskt mycket skratt inblandat! 
 
Vidare till idag. Jag har varit ensam med barnen HELA dagen, från att jag vaknade tills ja, för någon timme sen. För att dra dagen i kort- jag hade min första riktiga mer allvarliga disput med Sidney, vilket fick mig att tänka: Nej, jag ska nog aldrig ha egna barn. Mest för att jag vill slippa när de kommer in i tonåren, herregud, respekt till alla föräldrar där ute! 
I övrigt har det varit pissigt väder rent ut sagt. Så jag har försökt roa Nina så gott jag kunnat medan Sidney varit med kompisar. Dagen bestod av ett x antal partier UNO (jag tog hem segern i att vinna flest gånger!), cykla till lekplatsen som var tom, leka på tom lekplats, cykla hem, baka nyttig brödig kladdkaka (improviserade en aning där men det blev gott!), plugga och sist spela Monopol, jag har i stort sett alla gator utom 6, har en känsla av att jag kommer vinna, vi ska fortsätta imorgon! 
 
 
Vid klockan 19 lämnade jag barnen på gymmet där Sidney spelade tennis och Nina mötte upp sin pappa för att simma. LEDIIIIIIIG. Efter en 10 timmars arbetsdag mer eller mindre. Kontaktade min Italienska vän Erica som bor 1 km bort för en förfrågan om gemensam springtur, fick positivt svar och vi joggade runt nere vid vattnet i någon halvtimme, bestämde även att det ska bli en vana, minst en gång i veckan blir det gemensam springtur. Älskar springkompisar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback