Ledig fredag as usual

Fredagar är den enda dagen i veckan då jag är helt ledig mellan 8.30-16.30, vilket är en väldigt skön start på helgen. 
Imorse var jag dock tvungen att gå upp extra tidigt, vanligtvis tar jag på morgonen hand om Nina, 8 år, som går i skola i byn, då behöver jag inte gå upp förrän 7.30 och se till så hon gör sig i ordning och ta henne till skolan. MEN idag så var jag tvungen att köra Sidney, 12 år, till skolan som ligger ca 20-30 minuter bort, och med morgontrafik och allting var jag tvungen att gå upp 6.20! Lika tidigt som jag gick upp varje morgon under gymnasietiden (med undantag för sovmornarna) vilket jag inte gjort sen just gymnasietiden tror jag.. SÅ trött Johanna, kaffe slut, panik, köra till skola, tänker köpa kaffe på donken på vägen tillbaka, INTE ÖPPET PÅ DONKEN, åker hem, frustration över undernärd av kaffe= sovdags. 
Jag sov fram till klockan 10 kanske, det var sååååå skönt. Sen ägnade jag lite tid åt att stöka undan och diska och vara snäll och vika ihop kläder till familjen samt lägga det i deras sovrum. Insåg vid denna tidpunkt att jag har min lilla egna kaffepress (tack mamma!) och kunde därmed avnjuta mitt livs (eller i alla fall veckans) bästa kaffe. 
 
På eftermiddagen mötte jag upp Erica (Italien) och Paloma (Spanien) och åkte in till Geneve för picknick. Självklart började det regna samma sekund vi gick ur bilen så vi tog en promenad i regnet istället, innan vi satte oss i en park för picknicken då det slutligen blev uppehåll. Vi vandrade ner till sjön och satt där, skrattade, pratade och lyssnade på musik, och tog bilder såklart, innan det var dags att röra sig hemåt igen. Det blev en kaffe på vägen!
Extrem glädje (i alla fall om man kollar på mig, kanske lite för mycket där till och med?)
 
Väl hemma låg jag i sängen och lyssnade på musik utan att göra något vettigt i nästan en timme. Ja, mitt liv är väldigt spännande ibland. Hade planerat en lugn hemmakväll med film eller bok i soffa eller säng och när jag fick förfrågan om att barnvakta en liten 2åring här hemma tänkte jag att det var en bra idé. Lillan somnade på 2 sekunder, ska bara finnas här om hon vaknar, min värdfamilj är på restaurang med hennes föräldrar och jag får extra betalt för att vara hemma, softa och smutta alkohol med en bok i handen.
Ibland har man det bra alltså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback