Skollov here we go!

Så idag är första dagen på de 2 veckor långa skollovet innan slutrushen inför sommarlovet kommer. Lov för barnen, jobb för mig dvs. Dagen har spenderats inne, vid tv och med lite läxor. Allt har varit rätt lugnt, ute regnar det. Jag tog precis Nina till en kompis och Sidney är på sitt rum, lite ledig tid för mig alltså. 
 
Nu under lovet är det alla au pairers maximum av arbetstid då man ofta är själv med barnen hela dagarna, därför kommer jag nu sitta och surfa runt på internet efter olika aktiviteter och liknande som jag kan ta med barnen på då de inte har annat inplanerat. Några hel/halvdagsaktiviteter är inbokade för barnen redan då jag bara kommer behöva skjutsa barnen. Förresten kommer familjens första au pair hit i slutet av veckan, så då kommer vi säkert göra massa saker med henne också! 
Påtal om ingenting. Nina har löss. Det är hemskt.Jag sitter konstant och kliar mig i håret och känner små kryp springa runt i hårbotten fast vi inte hittade några på mig. Är sjukt paranoid! 
 
En sak som jag reflekterat lite över är hur mycket jag sätter mig själv sist. Jag sätter familjen och huset före mig själv och har svårt att sluta göra det. Oavsett hur mycket jag vill göra något eller hur gärna jag vill slippa något sätter jag alltid mina egna behov i skymundan. Erkänner att jag längtar hem till då jag faktiskt kan ta och sätta mig själv först då och då och inte alltid alltid alltid måste tänka på att alla andra har det bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback