Sommartider, hejhej?

Hoppsan, så glömde jag att blogga under veckan igen. Inte så konstigt då jag varje dag under veckan har försökt att vara ute så mycket som möjligt i den ungefär 20gradiga värmen. Svensk sommar och jag (till skillnad från ALL lokalbefolkning) går glatt iförd shorts och linne, så lite kläder som möjligt helt enkelt. Börjar få lite färg också, brun denna gång och inte röd. Mycket av min tid spenderar jag antingen i trädgården eller nere vid vattnet med en bok eller franskaplugg. Resten av tiden är lite oklart, träning blir det oftast. 
 
I övrigt så trivs jag sjukt bra i min nya familj, jag kommer mer eller mindre överens med båda barnen och de känns faktiskt nästan som mina småsyskon, fast ibland är de skitjobbiga, som barn är. Igår fick jag höra min värdmamma säga att jag är "fabulous" till en grupp av sina vänner inför mig. Kändes väldigt bra måste jag erkänna. 
 
I övrigt har jag hittat en franskakurs här och ska spola den i Annecy, den här är gratis, och jag kan till och med cykla till den på 20 min, lätt värt. Dessutom är franskakursen inte bara en franskakurs, den är helgrym. Första gången jag var där var jag inne och hade "privatlärare" mer eller mindre, som jag jobbade med. I torsdags då jag var där presenterade hon mig för en annan lärare som har "de avancerade" eleverna. En hög ungdomar, eller ja, 6 stycken andra, de flesta precis som jag, au pairer bestod gruppen av. Läraren har en soft pedagogik, han sa att han: hjälper oss upptäcka regionen samtidigt som vi lär oss franska. Så, i torsdags då tog vi oss till Nernier (vilket är typ 1 km från där jag bor, nere vid vattnet) och gick runt tillsammans i solen, pratade endast franska, blev undervisade i historia och så vidare, och självklart hade våran lärare tagit med sig fika som vi mumsade på vid kajen efter våran rundtur och innan kursen tog slut. 
Franskalektion!
 
Nernier
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback