Sträckläsning och gräsklipparproblem

Nu ska jag blogga ordentligt, från och med nu kommer min vardag att dokumenteras på riktigt och oftare än tidigare, så vi börjar nu!
Igår, efter att ha avslutat både Agatha Christies "They came to Baghdad" i frank version och även 3e boken i Game of Thrones Serien kände jag att det var dags för en svensk bok. Började läsa en bok jag haft i bokhyllan hemma länge, "Snälla Pappa, Nej" översatt i och för sig, från engelska, men på svenska. Boken fängslade mig direkt, det är en sann historia och utspelar sig i 70 talets England där Stuart blir misshandlad och sexuellt utnyttjad av sin styvpappa. Riktigt gripande och hemskt, så ja, gårdagen blev sträckläsning. Upptäckte även en ny aktivitet som jag älskar. Gående läsning. Gå på promenad och läsa samtidigt! Känns supernördigt, men det var rätt härligt. Kommer definitivt hända fler gånger!
För att gå vidare till gräsklipparen. Sedan lite mer än en vecka tillbaka har vi planerat att jag ska klippa gräset. Ingen av de 3 gräsklippare vi har fungerade (vilket tog ca 3 timmar att konstatera..) så förra veckan lämnade vi in en av dem på lagning. Igår kom den tillbaka så min morgon började med att klippa gräset! Dock höll inte lyckan över den fungerande maskinen särskilt länge, då den la av igen efter kanske en 5e del av gräsmattan var klar. Så nu är jag frustrerad över att inte få plöja ner den djungel av gräs som nu växer i trädgården. VI KOMMER ALDRIG FÅ DEN DÄR MASKINEN ATT FUNKA!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback