Valborg som inte firades

Dagens uppdatering. Idag är det valborg. Nu när jag sitter här iförd cookiepants med expandable waist och min KG-tshirt som just nu tjänar som sovtröja, vet att jag att de flesta av er som kommer läsa det här (antagligen alla) antingen är inne på desserten på den där lite-finare-än-vanligt middagen som ni har med familjen eller vänner, eller står och stirrar in i en gigantisk eld, eller spenderar era föräldrars pengar på lotter och annat som man aldrig får ut något av, eller sitter och skrattar med vänner och en flaska vin/öl i handen. För mig händer inget av detta idag. Idag är precis som alla andra dagar här i Frankrike. Ingen valborg. Ingen eld. Något avlägset och bortglömt. Något som inte firas. 
 
Istället för att fira valborg åkte jag in till Geneve med Erica på förmiddagen då Nina och Sidney var hos kompisar. Vi åkte till naturhistoriska museet där tillsammans med Ericas lilla grabb. Att gå på museum är SÅ mycket roligare med barn! Det fanns en enda levande varelse. Det var en sköldpadda. MED TVÅ HUVUDEN. Jag stod nog i tio minuter och stirrade facinerat=nördstämpel. 
DEN HAR TVÅ HUVUDEN. Betyder det två hjärnor=dubbelt så smart? Vilken hjärna styr kroppen? Naturaren inom mig vaknar till liv.
 
 
Eftermiddagen spenderades återigen med Monopol, jag vann, som förutsett. Innan vi började en ny omgång, som jag också vann. Är kungligt bra på Monopol helt enkelt! 
 
 
Nina hade gymnastik på kvällen så som vanligt var jag nere och sprang vid sjön när hon hade sin träning. Efter det åkte vi för att hämta upp Rebecka, familjens första au pair som också är svensk. Vi kommer bra överens från första sekund och jag ser fram emot de dagar hon kommer vara här! Middagen blev pasta carbonara toppat med ett glas vin och en dusch. Det var min valborg, nu ska jag gråta i min ensamhet och kolla på alla bilder på sociala medier som ni därhemma lägger upp. JAG VILL OCKSÅ FIRA VALBORG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback