6 månader- 5 kvar. Nu börjar nedräkningen

I en sisådär 6 månader har jag nu jobbat som au pair. Jag har ungefär 5 månader kvar. Nu börjar jag räkna ner tills mitt år här är slut. 
 
Jag har en aning ångest över min franska, den är bättre, absolut, jag pratar ju bara franska i hemmet, jag kan kommunicera med fransmän och ibland till och med klämma till med ett skämt på franska. Ändå är det så mycket som saknas, min franska är långt ifrån fulländad och flytande och jag har börjat ifrågasätta om jag faktiskt kommer kunna prata mer eller mindre flytande när jag åker hem. Försöker plugga så mycket franska som möjligt, MEN det är svårt, jag vet inte alltid riktigt hur och vad jag ska göra för att öva mig. 
 
I övrigt har jag blivit sjukt rastlös, 6 månader av "ledighet" räcker innan man blir uttråkad. Jag känner mig så...överflödig och allmänt uttråkad. Tristessen är det jag kämpar med mest för tillfället, jag vill bara vara SJUKT upptagen ett tag, men det går inte, jag är fast mitt ute i ingentans i ett hus, med en familj och ett jobb som inte riktigt är ett jobb. Det är en rätt konstig känsla att behöva anstränga sig för att dagarna ska gå, att anstränga sig för att slå ihjäl all den tid man har, till slut blir det rätt enformigt och segt. 
 
 
Som tur är har jag en hel del saker att se fram emot i vår! Vissa saker är helt säkra, andra är saker som förhoppningsvis kommer ske. Om en vecka får jag finbesök från Sverige då bästisen kommer för en helg, som jag längtar! Om två veckor åker min värdfamilj och jag tillsammans med grannarna och deras au pair till Schweiz för en veckas skidsemester! Dagen vi kommer tillbaka fyller jag 20 år! 4 dagar efter det kommer min mamma på besök för att besöka Annecy och åka skidor med mig över en helg. Helgen efter det åker jag till Nice, där möter jag upp Piglet för en weekend vid franska rivieran, kommer bli SÅ grymt! Antagligen kommer jag 2-3 veckor senare åka upp till Paris över helgen, sen är det Påsk och jag tänker ta mig till slottet och förhoppningsvis träffa hela familjen för ett påskfirande tillsammans. Efter påsk har jag två månader kvar. Jag tänker fylla de månaderna med bergsvandringar, aktiviteter i och runt Annecy, bad, sol, kanske en roadtrip till Italien och eventuellt ännu en resa till Paris för en long- weekend, eller annan destination, VEM VET. Sen tänker jag försöka klara av DELF-examen för franska nivå B2, vi hoppas det går vägen! Har även som plan att tvinga familjen och grannfamiljen att fira midsommar med mig, för midsommar MÅSTE firas. Efter det ungefär så är mitt år här slut och jag åker hem till Svea rike igen.
 
Så ser det ut just nu, jag har massor av planer och jag hoppas verkligen att våren kommer flyga iväg och att jag är hemma igen innan jag vet ordet av, för det är faktiskt så att för första gången i mitt liv har jag verkligen en hemsk hemlängtan. Men tills dess, tänker jag njuta av tiden jag har kvar här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback