Min blogg börjar bli enformig..

SÅ. Ännu en helg till ända och jag har tid att blogga.
I fredags var jag barnvakt igen (det börjar bli rätt mycket barnvaktande tycker jag..) och Christina hade varit supersöt och köpt hem sushi till mig för hon vet att det är min favoriträtt! Till middag åt jag alltså sushi medan ungarna fick kyckling och grillad potatis- vilket de föredrog framför rå fisk. Konstigt. 
Sen gjorde jag deras dag då jag på väg hem från franskakursen hade köpt marshmallows, kex och choklad. Vi tände en brasa i kaminen och satte på en film i väntan på att den skulle brinna ner lite. Sen satte vi oss och grillade marshmallows och åt dem tillsammans med choklad och kex, det gjorde succé! 
 
Igår hade vi besök av familjens första au pair och hennes kille, de bor tillsammans i Grenoble, ca 2 timmar bilresa härifrån. Hon var sjukt trevlig och hade äckligt bra franska (där har vi min framtid, hitta en fransman och stanna kvar här och bli grym på franska!).  Vi åt lunch, åkte och bowlade och åt middag tillsammans allihopa. Det var väldigt trevligt men också väldigt skumt, barnen var såklart helt överexalterade av att träffa henne och jag mer eller mindre försvann i deras värld. Även då vi åt blev det lite konstigt då Christina satt och pratade med den f.d au pairen och Eric pratade med hennes kille, de pratade alla så sjukt bra, snabb och obehindrad franska att om jag inte blev inbjuden i samtalet så hade jag inte en chans att lägga ens en kommentar, och jag försökte ändå!
På kvällen mötte jag sedan upp Gemma (England) för att dra ut på klubb! Där träffade vi en hög andra au pairer och vi dansade och hade det bra till strax innan tre då jag satte mig i bilen för att köra hem igen. 
 
Idag har varit den första helgdagen sen jag kom hit som jag faktiskt varit ensam i huset när jag vaknat. Det ledde till att jag gick runt i pyjamas fast klockan var runt 12, åt frukost i sängen med min dator och lite serier och helt enkelt inte gjorde ett skit. Under eftermiddagen åkte jag in till Annecy och träffade Janne (Tyskland), Mikaela (Finland) och Aga (Polen) för en härlig promenad i solen vid sjön, fylld med massa prat!
 
 
Jag, Aga och MIkaela vid sjön
Jag och Aga på bryggan. JA jag ser ut som ett fån, jag fattade inte ens att det var fotografering på gång!
 
 
 
 Dagens avslutades ensam hemma i sängen med Narniafilm och ett glas vin. Rätt ok helg ändå!
 
Imorn börjar en ny vecka, dags för nya tag, nya dagar, ny möjligheter. HAHA, vem försöker jag lura, Det kommer bli precis likadant som alla andra veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback