Upptagen tjej

Helgen flög förbi, som vanligt alltså. I fredags var det film och myskväll hemma hos Lara (Tyskland) borta i Seyssel (ca 20 min med bil), sjukt härligt! Fick veta i lördags att hennes familj tyckte jag var jättesöt och trevlig och att jag var sååå välkommen tillbaka när jag än ville. Känns bra! 
I lördags åkte jag in till Annecy för att äta lunch, snacka och fönstershoppa med Sally (Skottland). Åkte hem för middag och sedan bar det iväg tillbaka till Annecy med Jessie (Kanada) och Olivia (Tyskland) för att träffa massa andra au pairer på en krog. Vi var väl en sådär 20-30 pers, ingen dålig uppslutning! Vi drack, pratade och dansade och det var bara allmänt härligt. I toakön precis vid ingången började jag prata med säkerhetsvakten lite grann. Han frågade var min kompis kom ifrån, hon svarade Tyskland, och vände sig sedan till mig och sa: Och du är fransyska? Jag tror att jag dog lite. Nej jag är svensk. Mannen får ett chockat ansiktsuttryck och säger, men du pratar ju så bra franska och jag hör ingen accent. GISSA om jag blev nöjd med mig själv!?
 
Så igår åkte jag med min familj och Olivias familj för att åka skidor. Det var kul, men dimma och svårt att se någonting alls. Speciellt i backen, är det ett gupp eller inte, oj det var det. Jag ramlade ett antal gånger, pinsamt. 
 
Mycket mer har jag inte att säga. Ingen rast och ingen vila, äsch, vem behöver det egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback