5 månder-jag har slutat räkna veckor

5 månader. Snart har ett halvår gått. Snart har jag varit här mer än halva tiden. Det är rätt sjukt. I och för sig var jag hemma i lite mer än två veckor, men ändå. 
Så hur är det här? Det går upp och ner, VÄLDIGT mycket upp och ner. Jag kan spendera en dag med att ifrågasätta varför jag ens åkte tillbaka efter jul och nästa känna att jag absolut inte vill åka härifrån. Många olika faktorer påverkar hur jag känner och vad jag känner och när känslorna kommer, jag känner lite för mycket helt enkelt. 
I nuläget befinner jag mig i en: jag tänker inte åka hem från Frankrike innan i alla fall Juli, men jag är öppensinnad för att byta familj- situation. 

Det vill säga- jag känner att jag skulle kunna byta familj, men om jag inte hittar någon annan som verkar bättre än den jag har nu så är det här jag kommer stanna. Sen om det helt enkelt inte funkar på grund av olika saker får jag ta tag i det då. 
 
SÅ. nog med min djupa funderingar! Vad har hänt egentligen. Ja efter att jag kom tillbaka hit har jag kommit in i au pair-livet igen. Jag har för mycket tid att döda och försöker fylla varje dag med nya saker.
 
Min franskalärare ska hjälpa mig (eller försöka i alla fall) att förbereda mig inför DELF-provet i franska som jag planerar att göra i Maj/juni, nivå B2, inte helt lätt alltså. Så på fredag ska jag få börja plugga och hon ska ge mig uppgifter och får även låna en bok. Då provet kostar en del (hoppas på att mina föräldrar kanske kan bidra med några kronor, hehe) måste jag plugga ordentligt så jag faktiskt klarar provet och får mitt certifikat med min Franskanivå. 
 
Imorgon åker Sarah hem, jag och Mikaela sov över hos henne som en liten hejdå-get together förra helgen och tog en vandring upp på "vårat" berg (sjukt fin, måste visa dessa bilder!)
 
 
  På tisdag kommer den nya au pairen till andra sidan gatan, jag vet att hon heter Olivia och kommer från Tyskland, hoppas verkligen att jag kommer komma bra överens med henne! Det har också kommit många nya au pairer allmänt och jag hoppas få träffa fler av dem inom den närmaste tiden.
 
Dessutom har Romanes pianolärare erbjudit sig att ge mig pianolektioner, vi måste bara hitta en tid som passar, håller tummarna! 
 
Sitter även nu mycket av min tid och kollar upp och planerar vad jag vill göra (och ska göra) här i Frankrike under våren, väldigt kul och motiverande faktiskt!
 
Det var nog allt. Jag lever och mår rätt bra. Förutom att jag saknar att det inte är någon snö och har ett gigantiskt sug efter att åka längdskidor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback