Döda tiden

Det här med att döda tid. Något som alla måste göra, annars blir man sjukt rastlös. När man är hemma hela dagarna och aldrig har tillräckligt med tid för att dra iväg och göra något så blir man rätt bra på att döda tid. Hejhej! Där har ni mig, tidsdödarexperten! 3 timmar på förmiddagen och 2 på eftermiddagen när jag bara är hemma och tomtar omkring. Som tur är har jag faktiskt några intressen och även om det blir lite enformigt och frustrerande ibland så lyckas jag alltid hitta något sätt att roa mig på de här timmarna av ensamhet i huset. 
Förutom att bara döda tiden har jag också blivit äckligt bra på att effektivt uttnyttja min tid. För att demonstrera detta ska jag nu ge ett exempel på vad en förmiddag för mig kan innehålla, 3 timmar alltså, håll i er: 
Springtur
Dusch
Tvätta kläder
Vika barnens kläder och stoppa in i garderoben
Städa barnens rum
Plugga franska
Läsa bok
Förbereda lunchen
 
Ja, ungefär så kan det se ut. Jag fyller ut tiden med ett antal olika saker såsom: 
  1. Läsning
  2. Franskaplugg
  3. Film
  4. TV-Serier
  5. Skriva historier
  6. Spela piano
  7. Skriva egen musik
  8. Träning
  9. Kolla upp saker att göra på helgerna här
  10. Baka
  11. Planera framtiden
  12. Leta saker jag vill plugga
  13. Fundera ut vad jag vill göra med mitt liv (utan framsteg dock...)
  14. Hitta på dumma saker att göra
  15. Filma dumma saker att göra
  16. Skriva brev
  17. Promenera
  18. Skypea med folk
  19. Måla naglarna
  20. Sova
  21. Testa nya frisyrer på mig själv
  22. Bjuda över någon för 1-timmesfika
  23. Åka till någon på 1-timmesfika
  24. Surfa runt på onödiga sidor på internet
  25. Städa huset
  26. Lyssna på svenska radioprogram 
  27. Skriva listor- till allt
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback