En kväll i klätterhallen

Jag måste bara berätta om min gårdag. 
Sarah, min granne frågade mig om jag ville följa med och klättra, bouldering på kvällen. Mellan alternativen klättra vs sitta och göra ingenting kändes klättra mer lockande. Så vid cirkus halv sju begav vi oss ut i regnet, det var mycket regn, jättejobbigt att köra, och körde till ett boulderingställe i närheten av Geneve. 
Nu kommer vi till den biten som jag bara känner att jag måste berätta. För det första måste man gå genom en lång smal våldtäcktsgränd mellan två stycken lagerhus ser det ut som. Sen är det en liten dörr som man knappt ser som man ska in i, det ser ut ungefär som att man är påväg in i en kontainer. När man öppnar dörren och går in är det som en vägg av rök, och inte vilken rök som helst, lukten som slår emot oss är weed. Jag fick en chock. För att sedan betala för klättringen går man uppför en liten trappa upp till en bar (ja, en bar) där det även finns soffor och ett sånt där fotbollsspel som man alltid hade på fritids som liten. Det var rätt sjukt och jag kände ganska starka dragningar att åka därifrån. Men nej, vi betalade och mötte upp en annan au pair, Michelle (Kanada) som tydligen är där någon gång i veckan. Hon var för övrigt sjukt duktig men hon har hållt på med klättring så det är okej. Vi börjar klättra och ja, det går rätt bra. Efter ett tag börjar de fransmän som är i närheten ge tips och kommentarer, supertrevliga var de! Det fanns även vissa av fransmännen som körde utan tröja, de var extra trevliga att prata med då man samtidigt kunde kolla på deras fina klättermuskler. 
 
För att sammanfatta stället: Trevliga vältränade fransmän (vissa var till och med långa och snygga!) som klättrar utan tröja för att sedan ta sig en bärs och röka en joint. Uppenbarligen är det så klättring funkar i Frankrike. 

Kommentarer
Nejno säger:

Hahaha, klättermuskler<33 xD

2014-01-17 | 13:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback