Flera au pairer och fullt ös!

Tiden bara flyger fram, helt plötsligt inser jag att det är helg igen imorgon! Jag kör på högsta växel och 110% varje dag, gör saker och är allmänt upptagen hela tiden. Mitt nya veckoschema (ja, jag älskar scheman och listor) ser ut ungefär såhär:
Helt pedgogiskt med färger och allting! Svart är tiderna jag jobbar eller "jobbar", lite oklara arbetstider ibland. Röd är träning. Ljusblå är aktiviteter. Mörkblå är schemalagt franskaplugg. Lila är franskalektion och grön är göra-vad-jag-vill-tid. 
Observera att onsdagar-fredagar varierer en aning på kvällarna beroende på olika faktorer. Mina gröna stunder brukar fyllas med att träffa vänner eller liknande. Och sen har jag ju för det mesta ledigt på helgerna också! 
I alla fall, fullt ös medvetslös, nästan i alla fall! 
 
Såhär efter jul har det kommit massa nya au pairer, jag har lyckats träffa flera av dem, men långt ifrån alla! I tisdags kom Sarahs ersättare Olivia från Tyskland till grannfamiljen. Hon är väldigt trevlig och en enkel person, lite blyg dock men jag är säker på att vi kommer komma bra överens! För övrigt har vi Jessie, som jag träffade för första gången för en vecka sen, sedan dess har vi träffats ytterligare 3 ggr, hon är ashärlig! Kommer från Kanada och pratar redan franska, har varit au pair i Spanien och är nu här, i grannbyn! Rena rama lyxen, kan till och med GÅ eller ta cykeln dit (cykel är nog att föredra) och behöver inte ens ta bilen! Idag gjorde vi kladdkaka hemma hos henne, hon älskade det, vem gör inte?! Det är även Jessie som jag har börjat gymma med (första gången ikväll men vi har bestämt att göra det minst 2 ggr i veckan tillsammans) som ni kan se på mitt fina schema finns det en "gym". 
 
Vad mer.. jag har börjat spendera massa tid med barnen, vi har pysslat, spelat spel, haft spa (min favoritlek för jag får massage), lagat mat, kollat på film och ja, allt möjligt, och konstigt nog känns det så mycket bättre att vara med barnen, det känns bra och det är roligt. Självklart är de fortfarande "pains in my ass" ibland, men mer och mer har jag faktiskt börjat verkligen gillla att vara med barnen, även då jag är "ledig".
 
I övrigt: På lördag ska vi ses massa au pairer i Annecy för att få träffa alla nya och för alla nya att träffa alla oss som redan varit här ett tag (min idé att dra ihop detta, är fett stolt!). 
 
Nu ska jag göra min franskaläxa, läsa lite, kolla på nån serie eller liknande innan jag somnar. Livet är härligt. Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback