Skidåkning!

Då har jag åkt skidor i Frankrike för första gången i mitt liv. Nästan alperna men inte riktigt (fast jag tycker det räknas för det var fett nära alperna. Eller kanske berget ingår i alperna. Geografi har aldrig varit mitt bästa ämne..Le Grand Bornand heter berget där vi åkte, ca 1 timmes bilresa från huset, lätt överkomligt, särskilt om man kan sitta och halvsova i baksätet. Min familj samt 2 andra familjer var det som åkte dit. En hög med ungar, massa medelålders franskisar och så såklart jag, lite utanför, men vad gör väl de när man bara ska åka skidor?
Jag märkte att jag inte har åkt slalom på ett tag (lite osäker och tekniken satt väl inte helt hundra, ganska ohundra) men det kändes ändå helt okej, jag tog mig nerför alla pister utan att ramla en enda gång. Körde ju även med den nya skidutrustningen som vi köpte under mina första veckor här som jag nu fick inviga!
Sammanfattning: Dagen bjöd på skidåkning på 1500-2000 meters höjd, strålande sol utan ett enda moln på himelen, närmare 15 grader under eftermiddagen och ömma fötter och ben. 
 
Här är några av bilderna jag tog i de korta stunderna av väntan på att hela gruppen skulle samlas!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback