Ett år

Insåg precis att för exakt ett år sen tog jag studenden. Fick dokumentet med allt jag lyckats prestera de senaste tre åren. Hade gubbrunch. Hade min vita klänning med den vita mössan till. Sprang ut med min klass ur skolan för att mötas av ett hav med människor och någonstans i vimlet en bild på mig som bebis. Åkte flak över halva stockholm och blev dränkt i öl och fick stå skamsen på tåget på väg hem till min egen mottagning där gästerna redan väntade. All mat och alla människor under eftermiddagen och kvällen och hur jag sedan åkte vidare till skolans slutskiva. En fantastisk dag, och nu har det redan gått ett år. Skulle göra nästan vad som helst för att få återuppleva den dagen. Dagen då skolan slutade och jag tog steget ut i vuxenlivet, eller mitt nya liv såsom jag aldrig levt det förut. Det liv jag lever nu. Känns rätt sjukt att året gick såhär snabbt ändå även om sommaren många gånger känts som om den varit tusen år bort. 
Jag saknar lite att vara hemma den här tiden på året, att få sommarlov och känslan av att man klarat ännu ett år i skolbänken. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback