Arbetsvecka 1 avklarad.

Redan 5 dagar sedan jag kom hit, herregud vad veckan har dragit förbi. Tänkte dra en kort resumé av min vecka: 
Mycket tid har spenderats med att läsa. En del tid har ägnats åt att sörja det icke befintliga pianot i huset, en gitarr finns i alla fall att trösta sig med. Att köra automatväxlad bil var en aning kaos de första två dagarna, väldigt kraftiga inbromsningar då vänsterfoten automatiskt vill stampa ner kopplingen men istället hittar bromsen har blivit min speciallitet! Nu går det bättre, vänsterfoten placeras nu mera på säkert avstånd från pedaler och får hålla sig där för att undvika fler obekvämligheter.
Ett pussel på 1000 bitar tar tid att lägga, misstänker även att vissa bitar saknas, det återstår att se. 
 
En cykeltur på någon timme har jag hunnit med för att utforska min by och de kringliggande, mest var det i jakt på ett café där jag planerar att bli stammis, men hittade inget och återvände hem utan att ha fått min kaffe på mitt nya stammisställe,  misson failed. Fick lite bilder i alla fall.
 
 
 
Jag har insett att det är sjukt fint att springa längst sjön här, passade på då jag väntade på en av ungarna som var på gympaträning, kommer definitivt bli en vana! Det finns körsbärsträd överallt och dom blommar för fullt, sjukt vackert! Har även funderat hur spinninginstruktören jag hade i onsdags kunde vara så pass snygg fast han svettades som en gris, men jag blev istället helröd i ansiktet och bara allmänt äcklig. Första kommentaren efter träningspasset av Nina: "Du är helt röd..." Ja jo tack, jag vet. 
 
 
 
IDAG VISADE DOM DOCTOR WHO MARATON PÅ TVN HÄR. Tycker bara att alla skule få veta det, gissa vad jag har spenderat dagen med? Titta på tv? Japp det är korrekt! 
 
Förutom allt detta. Jag trivs sjukt bra i min nya familj och ungefär tusen olika resor och utflykter har planerats för de månaderna jag har kvar. Slår vad om att tiden kommer flyga förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback