Semester i Chamonix!

I onsdags kväll hämtade jag mamma på flygplatsen i Geneve. Riktigt skönt att få träffa henne. 
 
Vi spenderade sedan två fantastiska dagar i Chamonix med skidåkning och mängder av mat och fika. Precis som en skidsemester ska vara. Vi bodde på världens härligaste ställe, ett hostel som var en liten stuga med plats för 8 gäster tror jag. Han som ägde det hette Aaron, kom från Nya Zeeland, var rätt snygg och hade en megacharmig hund som hette Gus. Aaron tipsade oss om vad vi skulle göra och var vi skulle åka, vilket jag är mycket tacksam för! Förutom boende ingick frukost på hostelet, frukost som Aaron lagade själv till oss. Det var DEN BÄSTA frukost jag någonsin ätit. Hur gott som helst och hur mycket som helst. Vi missade att ta kort på den tyvärr..
Efter dessa två skiddagar i Chamonix spenderade vi söndagen (igår alltså) i Annecy där det var karnival!
Självklart tog vi hur många turistiga bilder som helst under våra utflykter.
Vi börjar med Chamonix
 Pose vid Mt Blanc
Fräser på i backen!
Glasbur. Lite obehagligt tyckte mor min.
 
Lite Annecy och Karneval.
 
Självklart standardpicknicken vid sjön. As usual. 
 
 
 

Kommentarer
Gunilla säger:

Tack för super härliga dagar och att du lagt upp lite fina bilder Kram mamma

2014-03-17 | 19:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback