Vad som händer

Som flera av er såg i det sista inlägget från skidsemestern med min värdfamilj så har jag haft lite problem. Jag tänker nu förklara det lite mer. 
 
Så låt mig förklara enkelt. Under skidsemstern var jag tydligen arrogant, egoistisk och otacksam enligt min värdmamma. Hon skällde ut mig och berättade allt dåligt och oacceptabelt jag gjorde. Hon gav mig ett val- antingen ändrar du dig eller så åker du härifrån. Det hon ville att jag skulle ändra var att säga tack mer. Något vi redan hade haft en diskussion om i Januari och som jag sedan dess försökt ändra på och trodde att jag lyckats. MEN NEJ. Där trodde jag fel, tydligen är jag ett hopplöst fall. Kort och gott, jag beslutade att säga att jag tror att jag väljer alternativet att inte stanna för jag kommer nog inte kunna ändra mig så du blir nöjd. Sagt och gjort, hon säger att jag ska dra så snart som möjligt. Detta bestämdes i söndags. 
 
Som tur var för mig hade jag redan skickat ut en del linor till potentiella nya familjer, och fått napp, av flera faktiskt. På fredag, dvs om typ ett och ett halvt dygn, åker jag på en redan planerad resa till Nice. Efter det, då jag kommer tillbaka på söndag kommer min nya familj att hämta mig på flygplatsen. Jag var i kontakt med ett flertal familjer och gjorde valet att ta det säkra alternativet. En halvsvensk familj- ingen risk för språkbarriärer eller kulturkrockar på samma sätt. Dock bor familjen 1 timme bort från Annecy där jag har de flesta av mina vänner och även min franskakurs, men jag kommer fortfarande ha helgerna för att träffa alla, tack och lov. Och kommer även med största sannolikhet att kunna fortsätta min franskakurs men endast en gång i veckan.
 
Så ja, där har ni en kortfattad sammanfattning av vad som har hänt. Kommer antagligen skriva mer om detta då jag inte är mitt inne i det. Just nu har jag fullt upp med ledsna ungar, packning, organisation och städning. 
 
Hoppas för allt i världen att det blir bra nu! Senaste tiden har varit en aning kämpig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback