En regning dag i Paris

Första dagen i Paris är över, det mesta av den spenderades i regn. Som tur var hade jag ett paraply, som numera hittat en ny ägare eller ligger bortglömt på ett tåg, för de var där det blev kvar när vi gick av. I övrigt har dagen resulterat i att se och uppleva ungefär hälften av allt man bör göra i Paris. Vi har varit allt annat än lata. Klockan 9-22 av sightseeing med några få pauser för kaffe och mat. Mina skor blev blöta, och mina strumpor. Jag har nu ont i fötterna och en (men bara en!) blåsa på ena foten.

En grym sak som vi upptäckte är att om man är under 25 år och medborgare i EU är vääääldigt mycket turistiga saker GRATIS. Såsom att gå upp i Notre Dame (över 8€ för en vuxen över 25) och att komma in i Louvren (12€ för vuxen över 25)

Det vi besökte idag var:
-Notre Dame och resten av öarna där i mitten av Paris.
-Inklusive Pont Neuf
-La Défense
-Louvren och självklart Mona Lisa
-Triumfbågen
-Champs-Elysées
-Diverse olika smågator och kommunaltrafiksstationer




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback