Festivalskojj

Igår spenderade jag dagen i trädgården iförd bikini, värd dag. På kvällen åkte jag inte till Geneve för "Fete de l'espoir" vilket betyder typ Hoppets festival. 
 
Mötte där upp Louise och Julia, två andra svenskar som kommer åka härifrån nu i veckan, vilket är lite synd men men vad ska man göra? Vi picknickade lite, fick gratis snacks (supergoda majsgrejer!) och snackade innan vi tänkte ta oss till scenen. Tydligen fick man inte en ballong om man inte var barn, sjukt ledsen. Scenen var inte där vi trodde den var, där var det en stor tvskärm istället. Vadå finns det ingen scen, är det ett skämt?! Vi insåg snart att scenen var inomhus, skumt men okej. Då all alkohol i området var dyr begav vi oss iväg för att köpa en flaska vin på en vanlig affär istället. Vi tog en med kork men hade ingen öppnare. Då fick Louise en smart idé att visa sitt partytrick...vilket slutade med att flaksan sprängdes. Inte helt lyckat trick, så vi köpte en ny flaska med skruvkork denna gång. 
 
Mötte sedan upp Mikaela och Olivia, mina vänner från Annecy och satt och pratade på en gräsmatta. Ett gäng tjejer kom fram random och frågade efter dricka och cigg, nej tyvärr tjejer, vi har inget (eller ja, allt är slut). Men de satte sig och började prata med oss på dålig engelska och det visade sig att de var 15 år, herregud vad gammal jag kände mig där. 
 
Vi tog oss in i byggnaden med scenen och såg några band, dansade lite och jag fick en CD (efter att den knockat mig i bröstkorgen, har fortfarande ont!). Sjukt härlig och galet lyckat kväll! 
 
Partytrick!
 
 
Tjejerna!
Jag, Olivia och Mikaela
 
"Stars"
Julia, Jag, Louise och hennes kompis
Skål!
Louise och jag
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback