Hänghelg

Helgen har hittills och kommer fullt ut att spenderas med vänner. 
 
Igår åkte jag och Erica till Nyon, det blåste mer eller mindre halv storm vilket var tråkigt då det var superfint väder och man hade lust att vara ute, men då blåste man ju bort. Mötte upp Emelie och hennes söta lilla bebis där och det slutade med att istället för att gå och promenera i Nyon så hamnade vi i hennes lägenhet med kaffe. 
 
 
Väl tillbaka hemma tog jag bilen för att hämta Nina och åka till gymnastik. På grund av vinden valde jag att avstå från min vanliga löprunda som jag alltid tar mig ut på då hon har gymnastik, istället gick jag till poolen som ligger i samma byggnad som gymnastiken, låg och nötte fram och tillbaka i bassängen i mer än en timme, 2 km simmade jag innan jag gick upp. 
 
På kvällen gick jag och en flaska vin ner till Erica där även Vojta och Paloma var. Efter att desperat ha försökt få igång spisen för att fixa middag försökte vi med micro och till slut brödrost för att värma de färdiga crepesen, det funkade med brödrosten, lite i alla fall. Tur att vi hade efterrätt att äta istället!
 
 
Idag blev det en promenad med Erica nere vid vattnet innan vi åkte in till Geneve med Paloma, Vojta och Bea. Vi skulle låna cyklar men tydligen var man tvungen att lämna 20 € för varje cykel som man sen fick tillbaka då man lämnade tillbaka cykeln, pengar vi inte hade. Så det slutade med en promenad i Botaniska Trädgården där det även fanns en liten strand som vi satte oss att sola på. Gick förbi FN och den bombade stolen också. 
 
 
 
 
Imorgon blir det tidig morgon, kl 8 bär det av mot Lyon med samma gäng som jag var med idag (och kanske några fler, lite oklart) för att turista runt där över dagen!
 
Något jag tänkte på idag i bilen: Jag har varit i den här regionen i cirka 9 månader nu, och fortfarande måste jag säga att jag ännu är lika förundrad över hur extremt vackert det är här, går det att vänja sig ens?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback