Med 50 dagar kvar

Har börjat inse hur kort tid det är kvar och tar till vara på varje dag, varje timme, varje minut, kanske inte riktigt varje sekund, men det är inte långt ifrån. Helgen passerade blixtsnabbt och nu är det måndag igen, solen skiner och jag ska snart ut i solen och plugga lite franska. 
 
Ska berätta om gårdagen i Lyon. Vi var 10 pers som åkte dit, två bilar alltså, på vägen dit åkte vi om varandra hela tiden, varje gång gjorde personerna i den omkörande bilen någon grimas eller liknande. Observera att bilturen tar ca 2 timmar. 
Väl framme letade vi parkering i ca 20 minuter innan vi äntligen hittade. Till skillnad från sist jag var i Lyon i December för Fete les lumieres, var det denna gång ca 25 grader och sol utan ett enda litet moln på himelen, så shorts och linne var för mig en självklarhet, vilket det inte var för sydeuroperna i gruppen. Vi vandrade omkring i Lyon och såg nog det mesta man ska se, alla byggnader och områden, lite glass och picknick ingick självklart! Sedan tog vi oss till en gigantisk park: Jardain de tete d'or. Som tydligen ska vara en av de största, eller bästa eller ja någonting sånt, i Europa. Vi gick vilse ungefär 5 gånger. I parken fanns det förutom allt som finns i en vanlig park (gångvägar, gräs, träd osv) en djurparksavdelning och en botanisk trädgård. 
Hela gänget! 
Från vänster uppe: Steph (USA), Adrian (Spanien), Bea (Spanien), Andrès (Spanien), Jag!, Sean (USA)
Från vänster nere: Vojta (Tjeckien), Erica (Italien), Paloma (Spanien), Steph (USA)
Gångväg i parken
Björn i parken
Chillställe i parken
Lyons Notre Dame
Gamla stan
Oklart om jag är brunast...eller rödast?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback