Oj, dagarna gick lite snabbt där!

Ojojoj! Tiden flyger iväg och jag har knappt koll på när ena dagen slutar och nästa börjar! 
 
I fredags åkte jag, Rebecka, barnen och en av Sidneys kompisar till äventyrsbad. På vägen dit pausade vi i 10 minuter för att införskaffa baddräkt åt mig och Rebecka (hon hade inte med några badkläder och jag föredrar att ha baddräkt så man inte av misstag råkar visa allt och lite mer då bikinin hamnar på snedden i allt lek och stoj). 
Väl framme, eller typ 500 meter ifrån blir vi stoppade av polisen, oh shit, en man kommer fram till fönstret, jag vevar ner rutan med pulsen skyhög. " Ni får vänta här några minuter, det är cyklar som kommer". Lättnad. Jag hade inte gjort något fel i min körning, det vara bara ett cykelrace på gång precis där vi var. 
 
Ett snabbt ombyte till badkläder och sedan körde vi igång. Ström med flytande badringar, mängder av vattenkanor av olika slag, vågpool, jacuzzi och diverse annat som hör äventyrsbaden till hamnade vi i. Mina favoriter var "toaletten" en vattenkana där man åkte som en vanlig kana i början och sedan kom ut som i en stor skål och åkte runt där tills farten tog slut och man åkte ner i det stora hålet i mitten, och även en vattenkana som var HELT svart innuti så man inte såg var eller hur man åkte, läskigt men dödligt kul!
 
Igår kastade jag mig på cykeln och åkte till Yvoire och mötte upp min numera inte-längre-granne Olivia för lunch och lite rundvandring samt catchup då vi inte sett varandra på länge. Riktigt mysigt, och solen kikade fram även om det blåste något som kändes som halv storm. 
 
 
 
 
På eftermiddagen kom jag hem till nybakade semlor, årets första! Det var lite på tiden, jag menar, tänk att gå ett helt år utan att äta semlor! FASANSFULLT!!!! Jag är vädligt mycket för traditioner har jag märkt. Speciellt de som innehåller god mat eller liknande saker. Senare under kvällen köpte jag och Rebecka pizza till middag innan vi åkte in till Geneve för utgång! 
Vi mötte upp en av Rebeckas fd au pair vänner på en bar och hängde där innan vi rörde oss vidare mot klubb. MEN uppenbarligen var vi inte tillräckligt uppklädda för att komma in, skitvakt. Synd för dem, inget party utan svenskarna! Så det var bara till att åka tillbaka hem, men vi hade haft en trevlig kväll ändå så vi var nöjda då vi kom i säng. 
 
 
 
TILL SIST. Idag- Jag körde (efter lite för lite sömn) till bussen med Rebecka och följde med henne in till Geneve där Geneve Marathon var i full gång. Hade två vänner som skulle springa så stod nära mål och spanade i en timme ungefär, fick syn på Vojta från franskaklassen men ingen annan jag kände igen. Kul att kolla på folket ändå måste jag erkänna. Blev även sjukt sugen på att springa/cykla/bara köra ett lopp av något slag när jag är tillbaka i Sverige, eller flera lopp. Någon frivillig att hänga på? Har suttit och kollat igenom internet lite efter diverse motionslopp som jag skulle kunna genomföra nu under eftermiddagen. En kaffe på starbucks med lite läsning blev det innan jag åkte tillbaka hem igen. Somnade nästan i bilen innan jag kom till huset, stabilt. Nu under eftermiddagen har jag legat och degat i soffan, powernappat och ja, letat motionslopp, väldigt intressant.
 
Dom lyckas verkligen ALDRIG få till mitt namn på starbucks. Är det verkligen så svårt?
 
Tänkte att en trött-i-bilen-selfie var på sin plats. 
 
 
 
Nu när jag sovit lite känner jag mig faktiskt rätt okej, lite pigg nästan. Klockan 20 ska jag ut och springa med Erica, TAGGAD! 
 
Oooooooch där har ni mitt fullspäckade schema de senaste dagarna! Varsegoda och tack för idag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback