Sköna maj välkommen, eller hur nu låten går

Ännu en ny månad, redan maj. Känns helt overkligt att det redan är ett år sen jag var med min klass i Venedig på körresa där vi vann Grand prix och hade våran egen mösspåtagning i regnet. Att jag faktiskt hade en klass, att jag gick i skolan. Det känns som om det var en halv evighet sen, samtidigt som det känns som att det bara var någon månad sedan.

Imorse gjorde vi inte särskilt mycket, även idag har det regnat. Jag, Rebecka och Nina spelade monopol (igen) fram tills kl 13.30 då alla utom jag och Katarina (mamman) åkte iväg till Geneve för en bokmässa eller liknande. Jag var lite taggad på att åka men valde att inte göra det. Istället försökte jag hitta en mataffär som var öppen då det är helgdag... för imorse var det kris, toapappret och mjölken tog slut!!! Utan framgång i Frankrike åkte jag över gränsen till Schweiz, där, som tur var, det fanns mataffärer öppna.

Har även fixat bananmuffins då vi hade några bananer som sett bättre dagar hemma, lyckat resultat.



Då regnet som hade hållt i sig hela dagen slutade gick jag ut för en promenad, men självklart började det vräka ner igen efter 10 minuter utomhus, min tur. Dränkt som ett blött djur kom jag tillbaka hem till middag. Under middagen bestämde vi en viktig sak- imorgon ska jag, Rebecka och barnen åka till Aqua Parc! Som verkar ha sjukt grymma vattenkanor och annat, jag och Rebecka är nog mer taggade än barnen. Jag är helt i extas, kanske är det inte vi som ska ha koll på dem imorgon utan tvärtom? Kommer hur som helst bli FETT.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback